Přeskočit na hlavní obsah

Sirupy

Jupí, konečně začíná být krásné léto a k němu patří nějaké dobré pití... Mám ráda různé chutě a proto, že si nemůžu dát nic alko, frčím na limonádách.

A tak jsem se do toho u nás na chaloupce dala a začala sbírat...  Vždycky je tam navíc o trochu chladněji, takže tam ještě teď kvete šeřík a pampelišky, i když třeba v Praze po nich už není ani památky. Ale třeba na černý bez si tam budeme muset ještě trošku počkat. 
Začala jsem sedmikráskami a byla jsem za to ráda 
- pampelišky a šeřík se pak už sbíraly skoro samy :)
Sirupy mám v různých fázích rozdělanosti a rozpitosti (pampeliškový už dokonce není) - chtěla jsem je sice všechny sbírat ráno, ale kvůli sekání jsem na ně vlítla hned, jak jsme přijeli odpoledne na chalupu. Ale šeřík je sbíraný za chladného rána, tak jak je to správně.

Sbírala jsem do půllitrových lahví, ne na kvantitu 
(a taky abychom nekonzumovali zbytečně cukru, jen tak na ochutnání).

A jak na to? 

Půllitrovou lahev jsem naplnila celou - po zmačknutí byly květy cca do půlky. 
Květy jsem poté přelila převařenou, ještě horkou (ale ne vroucí) vodou.
Po 12 hodinách jsem ke květům vymačkala 1 celý citron a trochu dužiny z něj.
Po dalších 12 hodinách jsem nálev přecedila, přidala jsem lžičku kyseliny citronové 400g cukru a toto jsem převařila a šup s tím do lahve, kterou jsem předtím vypláchla vařící vodou.
No a samolepky jsou domácí výroby - o těch napíšu někdy příště ;)

UPDATE

Šeříková po přidání citronu... je z ní tááákováhle fešanda ;)


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Velikonoční

I když Velikonoce nijak obzvlášť nemiluju, aspoň je to impuls pro nějaké nové aranžmá :)  Takže vyfoukat bambilion vajec, připravit tavnou pistoli, seno (jako správný alergik mám igelitku sena v komoře :) ), drátky, peříčka a velký věnec. No dobře, tak malý - měla jsem trochu velké oči s těmi vajíčky...

:Tvořím: Little review aneb co jsem tvořila, tvořím a tvořit budu

... kd yž budou nápady :) Ačkoliv na blogu bylo pusto a prázdno, myslím, že jsem byla docela pilnuška... Za rok 2016 jsem pracovala (odspoda) na rodinném PL albumu, 2 albech našeho kulíška, mém vlastním albu a minialbu z dovolené. Tak popořadě...

Vánoce za rohem

... a já ostuda teprve začínám s výzdobou...  Jako první přišel na řadu budoucí pokojíček našeho kulíška, na ten jsem se totiž těšila nejvíc, když je nový... A konečně jsem mohla vytáhnout dlouho schovávané růžové ozdoby - věděla jsem, že to jednou bude beztrestně  :)