Přeskočit na hlavní obsah

Rododendron Vilda

V Praze už jsou rododendrony i azalky dávno po odkvětu, ale v Českosaském Švýcarsku je jejich květ stále ještě v plném proudu. A proto jsme se vydali na procházku krásným Fritscheho arboretem, které je volně přístupné.


Dříve to musela být vlhká, stinná rokle na kraji lesa, ale pan Fritsche z ní udělal krásnou zahradu...


Pamatuji si, že jsme se sem chodívali dívat už když jsem byla malá holka, měli jsme na chalupě sousedy, starší pár, kteří měli okolí dokonale prochozené a občas mě a mojí mamču brali na procházky s sebou. Dnes je arboretum snad ještě rozsáhlejší, než jsme si s mamkou pamatovaly.
Barev je zde asi bambilion, jedna hezčí než druhá... Ani jsem nevěděla, kterou fotku vybrat...


Sousedé, kteří nám arboretum ukázali, již bohužel nežijí, ale máme na ně krásnou vzpomínku - starý rododendron Vildu, který tam vysadili, omylem na našem pozemku, který měli omylem i oplocený. A tak, když jejich chalupu koupil nový majitel a zboural plot, Vilda se stal součástí naší zahrady, spolu s dalšími rododendrony a azalkou.

P.S. Chalupa (v pozadí) je znovu na prodej, je to moje srdeční záležitost, ale co se dvěma chalupama (a né že bych na ní měla, že ;) )

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Velikonoční

I když Velikonoce nijak obzvlášť nemiluju, aspoň je to impuls pro nějaké nové aranžmá :)  Takže vyfoukat bambilion vajec, připravit tavnou pistoli, seno (jako správný alergik mám igelitku sena v komoře :) ), drátky, peříčka a velký věnec. No dobře, tak malý - měla jsem trochu velké oči s těmi vajíčky...

:Tvořím: Little review aneb co jsem tvořila, tvořím a tvořit budu

... kd yž budou nápady :) Ačkoliv na blogu bylo pusto a prázdno, myslím, že jsem byla docela pilnuška... Za rok 2016 jsem pracovala (odspoda) na rodinném PL albumu, 2 albech našeho kulíška, mém vlastním albu a minialbu z dovolené. Tak popořadě...

Vánoce za rohem

... a já ostuda teprve začínám s výzdobou...  Jako první přišel na řadu budoucí pokojíček našeho kulíška, na ten jsem se totiž těšila nejvíc, když je nový... A konečně jsem mohla vytáhnout dlouho schovávané růžové ozdoby - věděla jsem, že to jednou bude beztrestně  :)