Přeskočit na hlavní obsah

: Tvořím : Minialbum

Tento projekt byl dárkem pro všechny babičky a dědečky našeho Kulíška. 
Chtěla jsem je obdarovat Kulichovými fotkami trochu netradičně, zároveň ale v mezích mého rozpočtu. Samo by šlo nakoupit malá instagramová nebo snap alba. Ale stálo by to bambilion, že... 

Tak jak jsem na to šla jinak, a to samovýrobou :)




Minialb jsem už viděla spoustu, tento formát mi přijde roztomilý a pro maličké děti ideální ke zdobení, zvlášť, když je máte sekat jak Baťa cvičky - u nás celkem 4! Co se mi ale na nich nikdy nelíbilo, to byla vazba. Chtěla jsem, aby šly přidávat další listy. Tedy padla volba na knihařské kroužky. Ale jen volně navlečené listy dělaly neplechu, zavřené album vždy vypadalo rozházeně. Pomohla mi až náhoda, kdy se mi do ruky dostal nějaký prospekt, který měl schovanou kroužkovou vazbu. Chvíli jsem dumala a potom vzniklo toto:

: 1 Začnu tím, od čeho se odvíjel rozměr alba a desek - zvolila jsem čtvercové přáníčkové papíry, kterým vždy ustřihnu hřbet, takže z 1 přání mám 2 listy. Proděravím klasickou děrovačkou a je připraveno ke zdobení.


: 2 Metodou pokus-omyl jsem začala připravovat desky, než mi vyšly rozměry, které jsou vidět na obrázku. Karton bude tvořit kostru alba a bílý papír bude schovávat knihařské kroužky a lepenku a kraj látky, která bude obalovat album.


: 3 Ke hřbetu jsem ještě pro zpevnění přidala  z každé strany pruh tvrdého papíru přilepeného v celé ploše oboustrannou lepící páskou. To proto, že skrz je potřeba přišít knihařský kroužek, aby se mi to celé neprotrhlo, ale hezky drželo.


: 4 Přišití knihařského kroužku do zpevněného hřbetu - klasika, bílá nit, zdvojená, prošito cca 10x


: 5 Ehm... taky se vám stává, že v zápalu tvoření přestanete fotit? 

Takže slovní popis... Na pruh látky jsem si rozložila kartonovou kostru, po krajích kartonu jsem si nalepila pruhy oboustranné lepící pásky a látku ohnula směrem dovnitř. V místě, kde s bude album otvírat jsem oboustrankou připevnila stuhy k zavázání. Přes látku potom šel další pruh oboustranky a přes celé šel bílý papír (na obr. 2 ), který se ještě navlíknul do knihařských kroužků tak, aby je schoval a z boku tvořil písmeno V (nebo M)...


: 6 Takže takto vypadá album z boku, nikde mi nic nevyčuhuje, nevypadává... jupí :)


: 7 Otvírací mechanismus knihařských kroužků, můžeme přidávat stránky, třeba do maturity...


A na závěr trocha pokochání nad koláží tohoto alba :) Alba jsou předaná, k svátkům, narozkám a podobně teď budou b+d dostávat listy s dalšími a dalšími fotkami. Ještě se chystám na některé interaktivní stránky, které minialbu dodají trochu šmrncu ;) 




Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Velikonoční

I když Velikonoce nijak obzvlášť nemiluju, aspoň je to impuls pro nějaké nové aranžmá :)  Takže vyfoukat bambilion vajec, připravit tavnou pistoli, seno (jako správný alergik mám igelitku sena v komoře :) ), drátky, peříčka a velký věnec. No dobře, tak malý - měla jsem trochu velké oči s těmi vajíčky...

:Tvořím: Little review aneb co jsem tvořila, tvořím a tvořit budu

... kd yž budou nápady :) Ačkoliv na blogu bylo pusto a prázdno, myslím, že jsem byla docela pilnuška... Za rok 2016 jsem pracovala (odspoda) na rodinném PL albumu, 2 albech našeho kulíška, mém vlastním albu a minialbu z dovolené. Tak popořadě...

Vánoce za rohem

... a já ostuda teprve začínám s výzdobou...  Jako první přišel na řadu budoucí pokojíček našeho kulíška, na ten jsem se totiž těšila nejvíc, když je nový... A konečně jsem mohla vytáhnout dlouho schovávané růžové ozdoby - věděla jsem, že to jednou bude beztrestně  :)