Přeskočit na hlavní obsah

: čoko čoko

Léto uteklo jako voda... Nevím proč, ale letos jsem si ho nezvládla užít tak, jak bych si představovala. Byli jsme na dovolené ve Špindlu (moc mile mě překvapil), vykoupat se na Slapech, strávili jsme víc než "jen" pár víkendů na chalupě... Ale buď jsme se s naším kulíškem schovávaly před vedrem, po večerech jsem pracovala a ve chvílích a dnech, kdy bylo konečně volno, jsem doháněla resty v domácnosti. 

Docela tedy vítám současné počasí, kdy se dá konečně existovat a jsem konečně trochu méně rozlítaná... A tak mám konečně čas i na vaření, tvoření, focení, scrapbookování, blogování... 

A tak bych to chtěla oslavit jedním parádnickým dortem :)



Recept mám z albert magazínu, ale mírně jsem si ho upravila, takto:

Potřebujete:
Na těsto:
95g hořkého kakaa
300g krupicového cukru (oproti albertu šidím)
1gloglo vanilkového extraktu
4ks vejce
400g hladké mouky
1 lžička jedlé sody
1 špetka soli
250ml mléka



Na polevu:

0,5l smetany ke šlehání
200g hořké čokolády min. 70%kakaa
200g čokolády na vaření



Pracovní postup:

1. Troubu předehřejte na 180 °C. Máslem vymažte dortovou formu o průměru 20 cm a výšce 5 cm. Pak ji vysypte holandským kakaem a odložte. 
2. Kakao nasypte do středně velké mísy a zalijte jej 125 ml vroucí vody. Důkladně promíchejte, nechte vychladnout. Po vychladnutí vlijte mléko.
3. Máslo našlehejte, aby bylo lehce nadýchané, pak postupně přidejte cukr a šlehejte další 3–4 minuty. Vmíchejte vanilkový extrakt a jedno po druhém přidejte rovněž vejce a na závěr mouku, sodu a sůl. 4. K máslovému základu přidejte kakao s mlékem a vzniklé těsto nalijte do vysypané formy a pečte 35–40 minut nebo dokud těsto ulpívá na zapíchnuté špejli. Vyklopte na mřížku a nechte zcela vychladnout. Po vychladnutí rozřízněte na 3 stejně vysoké pláty (mě se osvědčil řez po obvodu, do kterého ložím nit a utáhnu smyčku).
5. Udělejte polevu: čokoládu dejte do rendlíku, přilijte smetanu a na mírném ohni zahřívejte, stále míchejte, aby se čokoláda rozpustila a spojila se se smetanou. Sejměte z ohně a nechte asi 2 hodiny chladnout, každou čtvrthodinu promíchejte. Chraňte před ujídači, kteří chodí také jakože promíchávat!
6. Sestavte dort: na pracovní plochu dejte nejméně povedený korpus, potřete jej částí polevy, navrch posaďte druhý, opět potřete částí polevy, přiklopte posledním třetím korpusem a boky i vršek potřete zbylou polevou.
Dort jsem pekla již asi 3x a vždy měl obrovský úspěch... Zkoušela jsem i ve variantě muffinové, ale ty se jedí rukama a tak jste celí olepení a ne úplně elegantní, lepší je dort, který se jí lžičkou...

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Velikonoční

I když Velikonoce nijak obzvlášť nemiluju, aspoň je to impuls pro nějaké nové aranžmá :)  Takže vyfoukat bambilion vajec, připravit tavnou pistoli, seno (jako správný alergik mám igelitku sena v komoře :) ), drátky, peříčka a velký věnec. No dobře, tak malý - měla jsem trochu velké oči s těmi vajíčky...

:Tvořím: Little review aneb co jsem tvořila, tvořím a tvořit budu

... kd yž budou nápady :) Ačkoliv na blogu bylo pusto a prázdno, myslím, že jsem byla docela pilnuška... Za rok 2016 jsem pracovala (odspoda) na rodinném PL albumu, 2 albech našeho kulíška, mém vlastním albu a minialbu z dovolené. Tak popořadě...

Vánoce za rohem

... a já ostuda teprve začínám s výzdobou...  Jako první přišel na řadu budoucí pokojíček našeho kulíška, na ten jsem se totiž těšila nejvíc, když je nový... A konečně jsem mohla vytáhnout dlouho schovávané růžové ozdoby - věděla jsem, že to jednou bude beztrestně  :)